5 managing tips om uit te proberen
Het internet staat vol met tips over hoe je je team moet leiden en welke strategie je moet gebruiken. Maar welke daarvan zijn echt nuttig en welke niet? Wij zetten de vijf beste tips voor jou op een rij.
Tip 1: “Organisation is the key to everything.”
We gaan niet zo ver om te beweren dat een planning alle problemen verhelpt, maar je werkdag s’ochtends beheren, helpt je grip houden op je dag. Zo weet je welke taken je aandacht verdienen die dag en welke nog even kunnen bllijven liggen. Handig toch.
Tip 2: “It’s time to focus on what matters.”
Niet elke inspanning heeft evenveel resultaat. Dat bewijst het Pareto principe. Het zegt ons dat 20% van onze inspanningen 80% van de resultaten opleveren. Bijvoorbeeld: in een luidruchtige klas kan 20% van de leerlingen in de klas 80% van het lawaai veroorzaken. Het is dus de kunst om in te schatten welke 20% dat resultaat gaat geven. Met andere woorden, leg de focus op de juiste inspanning om tijdsefficiënt te werken!
Tip 3: “Set goals and crush them.”
Rondlopen als een kip zonder kip komt je resultaten niet ten goede. Hou daarom bij elke taak je doel in je achterhoofd, zo lever je geen nutteloze inspanningen. Bovendien werkt dat veel gestructureerder en vlotter. Wie weet kan je dan ook meer taken van je to do lijst afvinken.
Tip 4: “There is no failure, only feedback.”
Veel managers zien het vragen van feedback als een teken van zwakte. Niet is minder waar. Via feedback kom je via vaak onderliggende problemen te weten, en kan je je managing skills verbeteren. Nog een leuke extra: je toont dat je je niet te goed voelt om naar anderen te luisteren.
Tip 5: “You are never too old to learn”
Besef dat je nooit te oud bent om bij te leren. Door van anderen te leren, verruim je je horizon. Zeker doen: boeken lezen van succesvolle managers, praten met collega’s over hun plan van aanpak of polsen bij je bazen. Met andere woorden, til jezelf naar een hoger niveau.
Meer managing tips?
Schrijf je in voor één van onze cursussen