Aanbevelingen voor online trainingen

https://trainingcoachingsquare.be/coaching-mentoring-academy/wp-content/uploads/sites/5/2020/10/pexels-cottonbro-5054213-1-scaled-e1724858657490.jpg

1.  Hoe kun je jouw leerervaring optimaliseren door middel van ‘virtuele klassikale training’?

  • We bieden een ‘virtuele klassikale training’ aan alsof we echt als trainer bij de training aanwezig waren. We gebruiken presentaties en we zitten in een klaslokaal met een interactief whiteboard en grote schermen voor de trainer om echt contact te maken met de deelnemers. We organiseren interactieve momenten van ‘content delen’ – webinar – discussie – debat – brainstormruimten – buddy-groepsoefeningen – enz. De leermethoden zorgen voor afwisseling en nodigen uit om volledig deel te nemen en volledig aanwezig te zijn.
  • Met het leercentrum ‘NewSpring’ zal de beschikbaarheid van voorreflectie (pre-reflectie) en thuisvreugde (‘home-joy’) je mentaal voorbereiden op de komende leermodule. De voorreflectie is echt een voorbereiding op de leermodules, en we zullen je mening, je leerdoelen en het geleerde vragen.
  • Als je aan je opdrachten werkt, probeer dan tijdblokkering, gun jezelf een bepaalde hoeveelheid tijd voor elke taak voordat je naar de volgende gaat en stel een timer in om je ‘bij de les’ te houden.
  • Kom regelmatig langs tijdens de leerreis van de komende maanden en kijk hoe je jouw tijd besteedt. Vraag jezelf af: hoeveel tijd besteed ik aan het lezen van cursussen en opdrachten? Onderschat ik regelmatig de tijd die het kost om dingen voor elkaar te krijgen, waardoor ik me de nachten voor de trainingen moet forceren? Een beetje zelfreflectie en aanpassing kan hierbij al een hele steun bieden.

2.  Daarom nodigen we je uit om aanwezig te zijn in het ‘virtuele klaslokaal’ en het virtuele klaslokaal te behandelen als een ‘echte’ cursus.

  • Als het op online lessen aankomt, moet je de discipline hebben om te gaan zitten en te zeggen: “Ik ga hieraan werken”, evenals de toewijding om het echt door te zetten. Hoewel je flexibel kunt zijn bij het voltooien van jouw werk tussen de modules door, kan je het niet voor onbepaalde tijd uitstellen.
  • Een van de gemakkelijkste manieren om ervoor te zorgen dat je doorgaat, is door te onthouden dat jij en / of jouw werkgever in jouw investeert om deze online cursus te volgen, net zoals je zou doen voor een traditionele, persoonlijke les. Je moet ‘komen opdagen’ als je echt waarde uit je klas wilt halen. Behandel jouw online lessen op dezelfde manier als een persoonlijke training – of, beter nog, een baan – en je bent aan het juiste adres.

3.  VERBETER jouw deelname aan een online training – oogst uit jouw training alsof het een ‘live’ training is

  • Jouw aanwezigheid – intentie – aandacht is cruciaal in elk leerproces.
  • Bij een onlinetraining is het echter nog belangrijker om je zonder afleiding op je leerproces te concentreren –
  • Maak je hoofd leeg en je agenda en focus om het maximale uit je tijd en moeite te halen
  • Als je volledig aanwezig bent in je onlinetraining, kan je evenveel oogsten van de training alsof het een ‘levensechte’ training is.

De variatie in de onlinetraining tussen ‘kennisoverdracht’ – ‘zelfreflectie’ – discussie – Q&A – video’s – breakout rooms maakt het mogelijk om je aandacht gedurende de dag gefocust te houden.

  • Als de inhoud van de training je in een situatie brengt waarin je jezelf de schuld geeft of een oordeel geeft, noteer je opmerkingen dan ergens en laat ze voor dat moment los (je kunt ze later bekijken, het is belangrijk om je focus te houden zonder te verdwalen in je negatieve hersenscripts)
  • Wat je ook afleidt, concentreer je opnieuw op de interactie tussen trainer en deelnemers, op de nieuwe informatie en houding.
  • Jouw onbevooroordeelde luisterervaring zal je helpen om een positieve leermentaliteit te hebben en de angst om nieuwe inzichten toe te laten, los te laten. Je verliest minder tijd aan jouw veerkracht als je jouw aandacht gefocust houdt en nadien nadenkt over jouw gedachten, twijfels en vragen.
  • De bedoeling van jouw leerproces is om positieve verandering voor jezelf en voor het algemeen belang te bevorderen.

4.  Verbeterde interactie in een onlinetraining of ‘virtuele klassikale training’:

  • Je leeromgeving zo installeren dat je volledig beschikbaar bent en alle materialen om je heen hebt, kan je helpen bij je ‘volledig aanwezig zijn ‘
  • Zorg ervoor dat jouw telefoon is uitgeschakeld
  • Laat e-mails jouw proces niet onderbreken
  • Werk samen met jouw ‘niet op kantoor/out)-of-office’ zoals je zou doen wanneer je deelneemt aan een ‘live training’
  • Informeer jouw professionele omgeving dat je ‘in training’ bent en niet beschikbaar bent
  • Gebruik brainstormruimten zonder toezicht alsof iemand je in de gaten houdt – geef elkaar actief feedback in de brainstormruimten.
  • Gebruik je pauzes om jouw energie op te laden – ga niet in op ‘het beantwoorden van e-mails’ – ‘snel bellen’. In elke sessie worden meerdere pauzes gepland: gebruik deze mogelijkheden om je lichaam te strekken of een wandeling te maken
  • Zorg ervoor dat de training niet wordt onderbroken door andere mensen
  • Installeer jouw omgeving op een manier die jouw positief beïnvloedt (bijv. Licht, lucht – warm / koud enz. – dranken – notebook enz.) – Maak je bureau leeg
  • Zit comfortabel alsof je je in een trainingsruimte bevindt – niet alsof je voor jouw scherm zit te typen.
  • Elimineer afleidingen en zoek een rustige plek
  • Van Netflix tot sociale media tot borden die zich opstapelen in de gootsteen, je zult te maken krijgen met veel afleidingen die je studie gemakkelijk kunnen laten ontsporen. De beste online studenten weten hoe ze deze afleiding kunnen verminderen en maken tijd vrij om zich te concentreren.
  • Hoeveel uitdaging deze afleidingen precies zullen blijken te zijn, hangt af van uw eigen unieke persoonlijkheid en situatie. Sommigen zullen misschien merken dat ze een lawaaierig huis kunnen afstemmen door naar muziek te luisteren. Anderen kunnen ervoor kiezen om in een plaatselijke coffeeshop of bibliotheek te werken om hun behoefte om thuis te multitasken weg te nemen. Uiteindelijk zal je een strategie moeten vinden die het beste bij je past.
  • Overweeg om, ongeacht waar je werkt, jouw mobiele telefoon uit te schakelen om te voorkomen dat je de focus verliest telkens wanneer een sms-bericht of melding verschijnt. En als je nog steeds moeite hebt om de verleiding te weerstaan om je e-mail te checken of op internet te surfen, probeer dan een websiteblokker te downloaden. Het gebruik van applicaties zoals Cold Turkey en Freedom kan afleiding helpen elimineren door de apps of websites te blokkeren die de neiging hebben om jouw aandacht te strijden, zoals Facebook en Twitter.

5.  Het effect van jouw aanwezigheid op de andere deelnemers – doe actief mee

  • Je bevindt je in een virtueel klaslokaal – je hebt dus een impact op de andere deelnemers alsof je in een levensomgeving bent.
  • Bedenk welk effect het op je heeft als iemand de hele tijd van plaatsen of schermen verplaatst.
  • Gebruik jouw technologie – demp of verbreek uw video voor het geval je wordt onderbroken – wanneer demo-oefeningen zijn gedaan, is het beter om alleen de mensen te zien die in de demo zitten.
  • Doe het maximale voor jezelf en de anderen. De ideale wereld bestaat niet, dus wordt niet zenuwachtig als je plannen niet werken – onderneem actie, laat los en maak opnieuw verbinding met trainer en groep.
  • Houd jezelf verantwoordelijk voor jouw lessen en organiseer het buddysysteem op een manier die jouw lessen dient.

6.  Houding om te wennen aan de virtuele klasopstelling voor belangrijke en diepgaande leerprocessen

  • We willen allemaal het beste in deze situaties, wat planning en extra aandacht voor jouw organisatie kan helpen. Zo niet, laat het dan los en vraag jezelf af hoe het de volgende keer meer succes voor mij kan hebben.
  • Het is jouw keuze om alle mogelijke lessen van de virtuele klassikale training te nemen – handel en communiceer alsof je in een ‘life class setting’ bent
  • Wees interactief – stel jouw vragen – geef antwoorden alsof je echt samen bent in een levensomgeving
  • Kom uit de ‘niet mogelijk voor mij’-mentaliteit als je erin zit
  • Geniet van de aanwezigheid van jezelf – de andere deelnemers en de trainer
  • Houd je aan de trainingsregels van de ‘levenstraining’ – door georganiseerd, proactief en zelfbewust te zijn, kun je het meeste uit je online les halen, zelfs als het leven buiten deze trainingen chaotisch wordt